1/08/2008

Koзмен от приказките

Просто нямаше как, да не го напиша този пост, след като вчера Яна ми показа тази история, в коментар към предходния пост.

Преди около месец (а може би няма и толкова) Деси ми каза, че се е запознала с някакъв тип, който имал комикс герой на име Козмен. Стана ми забавно тогава, но коуминацията беше вчера.

И така - нека ви представя Козмен!





Козмен беше наясно с вечния стремеж напред и нагоре. Знаеше, че човечеството не се спира пред нищо и всички наричат това прогрес. Знаеше и какво се случва сьс случайни аномалии, които забавят иначе плавния процес, дефинирайки по нов начин това напред и нагоре- премиите варират между дьрвен крьст (сьс съответните размери) и ядрена бомба (за сега). Знаеше, че хората отдавна са престанали да тьрсят истини, радост и хармония, просто си мислеха, че имат всичко това на куп. Затова Козмен гледаше да не им се пречка на пьтя. Правеше го за тяхно добро.
Но настьпи нова ера и всичко това трябваше да се промени.
Намериха се малцина да видят мрак да се спуска и да преврьща планетата в димяща рана, а хората, в цинични балами. Тези, които видяха мрака го нарекоха с различни имена - ад, матрица, сьдба, прогрес, сьн, митоте, огледало, вирус, карма - онова невидимо присьствие, което дава илюзорна сигурност и кара хората да се чувстват преди всичко адски важни за самите себе си. А им носи само отегчение и смьрт.

Назря момента хората да отхвьрлят този боклук.
Затова Козмен гледа да не им се пречка на пьтя. Той знае, че хората стават най-опасни в целеустремеността си кьм нещо по-добро. Козмен знае, че няма добро и зло, има само предизвикателство. Няма универсална формула, която преврьща прогреса в еволюция. Има само действие.
Това е и причината Козмен да позволи документиране на някои от ежедневните си занимания и преврьщането им в обществено достояние чрез комикс в сп.Дьга. А дали тези му действия се нуждаят от цялостни разяснения? Да. Козмен искрено го пожелава на всеки.



Kozzmen се присъединява също към тези пожелания... Все едно последните няколко изречения съм ги писал аз за себе си... направо да не повярва човек колко много си приличаме с Козмен!

Козмен е герой от списанието "Дъга", култовият комикс от детството ми (и не само мойто :)), който за съжаление не успя да се наложи на пазара след като възкръсна преди няколко години. Още пазя 1-ят брой, който Нина ми подари преди ... ехее, няма толко години!

1 коментар:

Анонимен каза...

Козмен след кратkо странство се завръща в новите епизоди!

Ако желаеш да се свържиш с нас
kozmen@abv.bg

Корицата на новия брой в ли4ната ми страница http://www.myspace.com/da_jorjihno

от авторите:
Respect